Was it not good?

Update: | ✝ Publicerat i
Jag förstår verkligen inte.
Såg jag inte allt som alla andra gjorde? Trodde jag bara att jag var en bra vän, fast jag egentligen inte var det?
 
Nu blir jag sådär öppen och personlig igen. Men jag behöver få ur mig det här.
 
Efter att jag gjorde slut med min förra pojkvän, så fick jag höra från många av mina gemensamma vänner att "Jag väljer inte sida" eller "Jag vill behålla kontakten med er båda". Nu sitter jag här och har inte pratat med dom - jag en gång såg som mina nära vänner- på över ett år. 
 
Efter ett flertal försök till att umgås så fick jag nog, sa ifrån och sen tog bort folk från facebook, snapchat, instagram... Och sen dess har jag inte hört ett ord från dom.
 
Missförstod jag allt? Var vi ens vänner på riktigt? Brydde ni er verkligen om mig? Eller var det tvärtom. Var JAG en dålig vän fast jag trodde jag var bra? Brydde jag mig inte tillräckligt? Visade jag inte tillräckligt, hur jävla mycket jag tyckte om er? Förstår ni inte hur mycket jag saknar er..
 
Jag kan erkänna, jag har snokat. Kollat folks instagram, facebook, etc. Och sett.. Sett att nu, efter vårt förhållande, så umgås han med folk. Han är ute och gör saker. Han åker iväg för att umgås med folk. Allt det där som jag alltid ville göra, men inte han.
 
Vad är annorlunda nu? Är det för att jag inte längre är i hans liv?
Upptäcker han världen och ser det roliga i allt det där som inte var lockande alls när han var tillsammans med mig?
Var det mitt fel, var det jag som drog ner honom i skiten och höll honom tillbaka?
 
Det är det här som får mig att fundera. Varför vill ni inte vara vän med mig längre? Har jag som sagt inte visat tillräckligt hur mycket ni betytt för mig, var jag bara rolig i hans sällskap, är jag ingenting för er, utan honom?..
 
Om ni känner i träffade, kan ni då snälla förklara vad jag gjort fel, för jag förstår verkligen inte.