Growing up

Update: | ✝ Publicerat i Vardag
Godkväll på er allihopa!
 
Idag har det varit en toppendag!
Jag klev upp vid 11-tiden och gick direkt ut och satte mig i solen en stund, fick även lite bränna. Känns verkligen som att vi har hoppat över våren och nästan gått direkt till sommaren. Men jag klagar inte!
 
Sen skulle jag till sjukhuset vid kl14 och jag valde att promenera bort dit. Min kropp behöver verkligen lite (läs: mycket) motion. Så jag promenerade dit och där fick jag veta att alla mina värden låg jättebra! Så det var väldigt skönt. Sen tog jag bussen hem till mamma, packade badväskan och gick till parkbadet med Cajsa! Vi åkte i forsen, lekte i vågorna och hade det jättemysigt! Efter det har jag varit hemma och tagit det lugnt, ätit en ordentlig middag, ätit chips och kollat på tv med Anders. Och vi har haft det precis lika mysigt som vi brukar ha.
 
Nu på kvällskvisten har jag suttit och kollat på lägenheter, både köpes och hyres. Jag vill bara flytta till större nu. Visst, jag trivs rätt bra här. Men det är så jobbigt att ha allting samlat i ett rum. Vi har sovrum, vardagsrum och "kontor" i ett och samma rum. Och det blir lätt stökigt och plottrigt då. Så, vi får väl se om det blir en ny och större lägenhet till hösten, lite mer centralt också. För min del så skulle jag gärna flytta till Gävle. Det hade varit lättare för mig att ta mig till jobbet och att jobba mer och därmed skulle vi få in mer pengar i hushållet!
Men det är inte ultimat för Anders just nu, då han pluggar och har väldigt nära till skolan härifrån och han är ingen buss-fantast! Så jag får stå ut i cirka nio månader till.
 
Och appråpå nio månader, jag är... Nej, skämta bara.
 
Tycker det är lite roligt bara, vilken skillnad det är att gå på vuxenmottagningen för diabetes än att gå på barnavdelningen i Gävle. Varje gång jag har varit på vuxenmottg. så har dom pratat om graviditet. Och inte på det sättet man pratar om det med läkare när man var yngre. Nu är det på en "vuxen" nivå. Förut sa dom "Om du skulle bli gravid, bla bla bla" medans nu säger dom "Ja, du och sambon kanske börjar fundera på barn snart"..
 
GEEZ. 
 
Ja, jag är redo för sådant. Jag känner mig själv och jag vet vad jag tycker och tänker. Men att höra det från någon annan.. Att "man kanske börjar fundera på det snart".. Det känns lite som en bekräftelse på att man faktiskt är vuxen.
 
Och angående DET, idag är det exakt en månad kvar tills jag fyller 20 år. Helt sjukt. 
 
Nä, avslutar inlägget med lite fina bilder på mig för några år sedan. You gotta bjuda på dig själv sometimes!
 
  
 
  
 
 EDIT: Glad tjej på de två första bilderna. Mindre glad på dom två andra. Märkte det nu.. Och jag hade sådan extremt bra stilkänsla.
Emelie
Skrivet den:

Åååååh dom rosa mjukisbyxorna ❤❤❤🍭🍭🍭

Svar: hihihi jaaaa<3<3<3
Cecilia None

Elvira
Skrivet den:

Näää men vad söt!

Svar: Haha, extremt söt! Jag visste verkligen hur man klädde sig och hur håret skulle vara!
Cecilia None