Försöka få liv i bloggen!

Update: | ✝ Publicerat i Vardag
Hej på er!
Förlåt för att jag inte har bloggat. Vet inte vad jag ska blogga om, har ingen inspiration. Ingenting.
Har några idéer, men vet inte om jag kommer ha ork eller tid för att genomföra dom. Men det tar vi upp i slutet av inlägget.
 
Är dock lite besviken. Den 25:e Juni skulle Matt Corby komma till Stockholm och ha en spelning. Jag och min vän Erika hade tänkt åka iväg och se honom. Jag var sjukt taggad och biljetterna var inte fasligt dyra. När jag väl gick in och kollade hur många som fanns kvar, så var alla biljetterna slut.
 
Jag blev och är extremt besviken. Han kom hit förra året också, men då hade han en gratis-spelning som det var 20 år på. Den spelningen missade jag och nu missar jag den som han har i år. Och hur ofta kommer en artist från Australien till lilla Sverige liksom?
Men men..
 
Den lilla idén jag nu har för att få lite liv i bloggen, är att köra en liknande grej som bloggerskan Bokkei är delaktig i.
Hon har en grej som heter "Torsdags-tema" där folk som ritar kan delta och göra sina versioner och tolkningar på olika teman. Så jag tänkte göra något liknande. Dock kommer jag göra det lite mer fritt. Och det kommer inte heta "Torsdags-tema"!
 
Vi kör från och med imorgon och jag hoppas att ni som läser min blogg och har en egen blogg vill vara delaktiga.
 
Så här kommer det gå till:
En gång i veckan väljer jag ett tema. Det kan bli vad som helst, från kärlek till mörker till vatten till kaffe.
Sen väljer du hur du vill tolka temat. Genom ett foto, eller ett kollage. Kanske en cover på någon låt som du tycker passar? Eller varför inte en teckning, en dikt eller en sminkning! Sedan lägger du upp din tolkning på din blogg!
 
Gör precis vad du vill, tolka hur du vill, tänk utanför ramarna. Jag ska försöka komma på ett namn till denna grej tills imorgon. Och håll utkik så kommer första temat imorgon!
 
Hejsvejs!