Jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut

Update: | ✝ Publicerat i Vardag
Hej på er allihopa! 
 
Det var sjukt längesen jag bloggade, jag vet. Men nu ska det väl bli lite ordning och reda! Sen jag tog studenten har jag hunnit varit lägerledare, varit på peace and love och funnit en ny hobby. Ska gå in lite djupare på varje sak tänkte jag.
 
Peace and love var väl bra, men det var inte vad jag förväntade mig. Jag har ioförsig bara varit på en festival innan - Getaway 2011- så jag har inte så mycket att jämnföra med. Men jag kände att p&l var för "stort" för mig. Campingen var enorm, man var tvungen att gå långt för att komma till festivalområdet, det var kaos överallt, köer, folk som kissade vart man än gick, etc. Visst, det hör väl till. Men jämnfört med Getaway var detta för stort för mig som sagt, jag är nog mer för dom här mindre, softare festivalerna. 
 
Sen fick jag känslan av att p&l är ett ställe småtjejer åker till för att ha en anledning att supa, klä sig utmanande och släppa loss. Visst, självklart var majoriteten där för musiken och festival-känslan. Jag träffade många som hade den synen på festivalen. Men samtidigt -och det kan inte förnekas- är det många som åker dit för att supa utan föräldrarnas vetande.
 
Men, jag njöt av Melissa Horn som var magisk på scen. Jag njöt av våra trevliga tält-grannar och alla trevlig människor som stannade vid tälten och hälsade. Dock blir det nog inte p&l för mig igen, inte på samma sätt iallafall.
 
Och nu till den här nyfunna hobbyn.. Jag och Anders hade inget att göra på midsommarafton, så vi bestämde oss för att ta vårat pick och pack och dra ut i skogen. Vi hittade efter många om och men ett jättemysigt ställe där vi gjorde upp en eld och lagade mat, vi byggde vindskydd och hade det underbart bara han och jag ute i det vilda!
 
Men efter vidare eftertanke så kände vi att det inte var tillräckligt avlägset, så vi gick längre in i skogen och hittade ett ställe där vi nu håller på att bygger en liten koja och fixar och trixar! Vi har varit ut dit några gånger nu och jag stormtrivs. Det är underbart att vara ute i skogen och naturen och bygga och bara njuta av allt. Tystnaden, men samtidigt alla fågelkvitter är så rogivande. Och efter några timmar i skogen somnar man gott när kvällen kommer! Man bränner även mycket kalorier av att vara ute i skogen och "leka" så som vi gör.
 
Ja, det är väl vad jag har gjort sen skolan tog slut. Eller inte helt och hållet, jag har sökt massa jobb och har haft turen med mig! På torsdag ska jag till Falun på anställningsintervju!! Kan ni tänka er? Inte ens en månad efter studenten och jag har redan ett jobb på G! Känns awesome!! Dock vet jag ju inte om jag har jobbet än eller om jag kommer tacka ja till det, men det känns ändå som en bit på vägen.
 
Prio 1 för mig nu är att hitta ett jobb som kan ge mig möjligheten att försörja mig själv. Och med lite tur kommer detta jobb kunna ge mig den möjligheten. Så på torsdag eftermiddag vet jag om jag kan börja leta eget boende eller inte. Jag håller tummarna!
 
Nej, nu orkar jag inte blogga nå mer. Blev ändå lite text den här gången, hoppas jag har lite läsare kvar?
Ha det bäst så bloggar jag mer imorgon, kram!