Tävlar om en Canon 600D

Update: | ✝ Publicerat i Foto
Såg på Tyras blogg att man kan tävla om en systemkamera för 9000:- kronor.
En Canon 600D alltså. Och man ska skriva om sitt favoritäventyr/resa, eller
rättare sagt. Man ska förklara det i bilder..

Okej, sög ju att jag aldrig varit på nån sådan resa eller på ett riktigt "äventyr".
Men sen såg jag att det var tillåtet med "dröm"-resa/äventyr.

Så här kommer mitt bidrag:
Jag var 10 år gammal. Det var fredagskväll och pappa hade hyrt en film vi
skulle se och mysa ner oss i soffan till. Sagan om ringen.
Från första replikerna var jag fast, fastnade för stilen i filmen, landskapen, karaktärerna.
ALLT

(SAMLAR FORTFARANDE PÅ SAGAN OM RINGEN SAKER!!)

Då var jag för liten för att förstå att det mesta av landskapet var animerat. Och även att
stora delar av filmen var inspelad på Nya Zeeland. Så mitt dröm-resemål/äventyr är...
NYA ZEELAND!
Jag skulle vilja åka dit och gå på samma mark som denna storfilm skapades på.
Men jag vill inte åka till nya zeeland enbart för de.
Jag vill se naturen, klättra i bergen, bada i floderna, stå högt upp på en klippa och sen
hoppa ner i iskallt vatten, sitta bland alla får och bara njuta.