Another year is over

Update: | ✝ Publicerat i
Imorgon är det 31:a December 2012. Sista dagen på detta år. Det är helt sjukt hur fort det här året har gått, tyckte nyss vi firade in det. 
 
Ska väl försöka gå igenom hela det här året och göra någon sorts resume. Får se hur det går, då jag inte kommer ihåg allt och det inte hänt så väldans mycket tycker jag? 
 
Januari:

Ja, januari var väl inte en så händelserik månad. Hade nyss skaffat iphone och var överlycklig över det (Mestadels för att jag kunde använda instagram. Kort efteråt kom det dock även till android..) Fick för mig att "Nä, jag ska inte vara brunhårig längre, jag försöker bli blond!!" Ingen bra idé Cicci, ingen bra idé. Förstörde mitt fina långa hår med massa blekningsmedel och diverse. Gick runt med gult hår i några dagar innan jag kände att det inte funkade. 
Då fick det bli svart istället! Aldrig förut hade jag haft svart hår, men jag trivdes!
Nu känns det som att hela Januari gick till att färga håret. Och ja, det var typ så. Inget roligare hände då vad jag minns. Jo, jag var även frälst i rostat bröd med stekta champinjoner på. Gott!
 
Februari:
 

Det mest händelserika i Februari var väl studentkryssningen! Men för min del var det ingen rolig upplevelse. Det roligaste var väl maten I guess. Anledningen till att jag inte gillade det var för all trängsel, utplockat i tax-freen, köer överallt och alldeles för fulla människor. Jag försökte ha så roligt som det gick, men slutade med att jag ångrade att jag la så mycket pengar på något som blev en dålig upplevelse. Var även på studentskivan på Lobby och dansade, gjorde sälen på golvet och låg kvar i flera sekunde och bara garvade, hade sönder mina klackskor och partajade loss med mina vänner! Resten av Februari rullade väl på som vanligt med plugg och livet. Jag klippte även av mig mitt slitna hår!
 
Aakre och Anders i tunnelbanan i Ropsten, påväg till kryssningen!
 
Bild från båten
 
Korthårig!
 
Mars:
 

I Mars har jag för mig att förberedelserna för våran krogshow "Musikbolaget" började på riktigt. Vi på estet satte alltså ihop en helt egen krogshow för att fira Sandvik 150 år! Vi valde låtar, började spåna på program, uppsättning, kläder, smink och allt sådant. Det var så spännande och jag var riktigt taggad på detta, men samtidigt så sjukt nervös. Det var inte okej att bara stå rakt upp och ned på scenen och sjunga fint. Man skulle röra sig, visa känslor, leva sig in i låtarna, etc. Det var bara att börja öva! Såg även det första vårtecknet utanför våran lägenhet och min fina Anders fyllde 20 år, i samband med det hade vi en riktigt rolig klassfest!
 
Vårtecken!
 
April:
 

April kom och övningarna rullade på, man började släppa loss i kroppen och röra sig lite mer när man sjöng. Vi i våran klass började nog även prata lite smått om studenten och vad vi skulle göra! Vi kom inte så långt dock tror jag. I slutet av April var vi redo, biljetter hade sålts, vi hade haft övningar och det var dags! Showen blev en succe och i samband med showen fick jag mer självförtroende på scen. Jag har aldrig varit riktigt rädd för att stå på scen, men har aldrig haft självförtroendet och den rätta känslan. Men nu jäklar körde man på! Och jävlar var roligt det var! Vill göra om det tusen gånger om!
 
Några från dåvarande tvåorna övade på "Hot stuff"
 
Vårat fina och städade omklädningsrum
 
Henke, Tepe och Aakre repar på "I'm in the band"
 
Maj:

Maj kom och det börjades märkas att vi gick mot varmare tidet! Studenten kom närmare med stora steg och man ju varmare det blev ju gladare blev man. Eftersom vi i trean knappt hade några lektioner ängades dagarna åt diverse saker. Vi gick till Ica en dag och köpte oss en frisbee, alla problem var lösta! Vi hade så jäkla roligt med en frisbee för 10kr! Allt behöver inte kosta. Vi hade även våran sista spelning i slutet av Maj och vi var iväg och grillade vid "mitt och Anders" ställe ute i skogen! Mitt hår blev även väldigt mycket längre, då jag skaffade mig en hårförlängning!
 
Anders och Emil ute i skogen!
 
Sista spelningen någonsin kördes på krysset, grabbarna kör "Pursuit of vikings"
 
Fin bild på grabbarna (Henke saknas) efter spelningen!
 
Frisbee utanför estet!
 
Hänger ute i solen i stadsparken med Anders och Tepe
 
Långt hååååååår!
 
Jag fortsätter med resten av året imorgon. Eftersom det blev så mycket text så får ni vänta lite med resten! Spännande va!?
 
Puss på er!