As long as we'll be together storms will pass away

Update: | ✝ Publicerat i Vardag
Hejsan alla fina!
Sitter i skolan och är hur jäkla trött som helst. De två showerna vi har haft fredag och lördag har verkligen tärt på kroppen och psyket. Tror inte jag är den enda som är sjukt trött just nu. Men men, det har varit otroligt roligt och jag vill fortsätta med sånt i den mån det går.

Har haft gemu och arrko idag. Och just nu känns det bra med betygen där faktiskt. I gemun är jag ganska säker på att jag kommer få ett G iallafall, för några veckor sen var jag inte det. Men det går framåt! Sen i arrko har vi haft betygsnack och jag kommer iallafall klara av VG. Ska göra VG uppgifterna först och sen satsa på MVG uppgiften. Det är bra att göra VG uppgifterna så man har något att falla tillbaka på om man inte kommer någon vart med MVG uppgiften.

Just nu har vi sammhällskunskap och här kan jag säga er att det inte går framåt. Men det tar jag igen, det är lugnt. Har cirka 40-50 dagar på mig att fixa alla skolarbeten. Så om jag gör 3 skoluppgifter i veckan så är jag garanterat klar med allt om cirka 5-6 veckor. Nu jävlar ska jag fixa det här!!

Men vad håller jag på med nu då? När jag egentligen ska sitta och skriva skolarbeten så planerar och drömmer jag lite om en egen liten fotostudio och min fotoutrustning. Det jag just nu vill ha är 2 stycken nya objektiv, en större reflexskärm, ett stativ, ett större minneskort, en större kameraväska och ett batterigrepp. Allt som allt går dessa saker på:

Nikkor AF 50/1,4G AF-S: 2950:-
Nikkor AF 40/2,8G AF-S DX: 2190:-
Batterigrepp: 495:-
Stativ: 199:-
Väska: ca 200:-
Minneskort 16gb: ca 200:-
Reflexskärm 107 cm: ca 500:-

Så, allt som allt går det på ca 6734:-. Det känns långt borta, men det är en fin fin dröm. Nej, nu ska jag sköta mig och göra det jag ska göra. Avslutar med en fin låt jag hittade igår.


"Sometimes, we're just like the weather
Changing by day after day
As long as we'll be together
Storms will pass away

I said I would guard and protect you
Keep you free from all harm
And if life should ever reject you
That love would weather each storm"