Who can say where the road goes

Update: | ✝ Publicerat i Foto

Ikväll har jag haft en sån där jobbig kväll.
En sån där kväll då jag haft för mycket tid att tänka. Och gud va mycket jag tänkt.
För det första, det är så sjukt jobbigt när man har fattat ett beslut. Sen börjar man tvivla och tveka.
Det hände mig ikväll, jag tänker inte gå in på vad.

Sen började jag tänka på hur mycket jag vill komma härifrån. Ja, alltså. Inte från sandviken direkt och inte från familjen. Men jag vill bli självständig. Jag och Anders har pratat om att flytta ihop ett bra tag nu. Men troligtvis kommer inte det hända förrän om cirka 4 år. Om inte jag tar ett studielån medans jag kommer gå på högskolan i höst. Då kommer vi troligtvis flytta till gävle tillsammans och bo där under min studietid.

Hoppas bara att Anders går med på det bara.

Och när jag nu har städat, tvättat och lagat mat ikväll, så har jag bara tänkt "Jag vill inte tvätta mammas eller Cajsas kläder. Jag vill tvätta mina och Anders kläder!" och "Jag vill inte städa mammas lägenhet, jag vill städa min och Anders lägenhet"

Det är det enda jag gått och tänkt på hela kvällen och jag vet. Det kanske låter dumt/taskigt mot min familj, men det är såhär jag känner just nu. Och det är jobbig, psykiskt påfrestande.

Ja, just det! Sen längtar man ju som en tok till studenten. Betalade min studentmössa i fredags, kommer dock få vänta på den tills i vår. Men ändå, den är betald och kommer skickas direkt hem till mig inom en snar framtid.
Man blir ju så taggad av att se kompisarnas (som tog studenten i somras) bilder från deras student. Man blir taggad, avundsjuk, man får lite pirr i magen.
Kom på mig själv med att sitta och le när jag kollade igenom lite bilder.

Usch, nä!
Dumma, dåliga, jobbiga tankar som blivit nerskrivna i blogginlägg nu!
Jag lovar er, att när jag kommer upp från tvättstugan om typ 20 minuter så ska jag göra ett glatt och roligt inspirationsinlägg!

Hörs då!
Puss