Every night and every day

Update: | ✝ Publicerat i Foto
Just nu känns mina framtidsplaner så jäkla bra!
Har bestämt mig. Jag vet vad jag ska göra efter gymnasiet, som många verkligen inte gör.

Jag ska fortsätta plugga och ja, ni läste rätt!
Hade tänkt att jag ska söka till högskolan i gävle och utbilda mig till förskolelärare.
Den utbildningen kommer ta cirka 3 år, vilket inte är så lång tid. Och efter högskolan kommer
jag kunna börja jobba som lärare på en gång. Känns hur bra som helst!

Har även kollat runt lite, frågat folk och sånt angående studielån.
Jag har varit lite skeptisk kring lån och sånt, med tanke på allt man hört om folk som är typ
40+ som fortfarande betalar av sina lån.

Men, som sagt. Frågade runt lite (la upp en status på facebook, haha) och fick lite svar på obesvarade frågor jag hade. Så nu tror jag faktiskt att det blir studielån. Men har inte bestämt mig, har liksom cirka 7-8 månader på mig att bestämma mig.

Fast det är ju de att jag vill flytta hemifrån efter gymnasiet. Jag vill bli självständig. För jag vet att jag kan de!
Så i vår blir det högskoleprov. Sen ska jag plugga sönder och sköta skolan så jag får ta studenten. Och så jag får stå där den 15 juni 2012 med slutbetyget i handen. Jag är så otroligt taggad.

Men, okej.
Jag kom på nu att jag inte kommer bli helt självständig när jag flyttar hemifrån.
Har ju en fin liten pojkvän som kommer flytta med. Så helt ensam blir jag inte, det går jag inte med på.

Herregud, är så taggad att jag redan sitter och tittar på lägenheter i gävle. Jag har inte ens gjort högskoleprovet än, jag har inte ens haft jullov än? Shit.
Men, vad gör det, jag är taggad och jag är lycklig! Det är huvudsaken.

Nej, nu ska jag kolla runt lite på facebook. Sen blir det nog lite tv i min ensamhet och i väntan på Anders.

Smell ya later dudes!