When you're down and troubled

Update: | ✝ Publicerat i Foto
Nu känner jag att jag måste skriva av mig lite, skönt att ha en blogg att göra det på.

Ikväll har jag varit barnvakt åt mina småsystrar.
Och de flesta som läser min blogg vet att min minsta syster Cajsa är blind sedan 6 år tillbaka.
Men idag kände jag att jag inte ville sitta hemma med dom två springandes runt, så jag bestämde mig för att åka till valbo med dom. Vi skulle äta julbord på IKEA och gå i lite butiker.

Och jag säger såhär, jag har inga problem att kontrollera Cajsa när vi är ute bland mycket folk.
Men, idag kände jag att det var lite jobbigt.. Jag kände att folk inte visade respekt och förståelse.
Och jag undrar, ser inte folk att min lillasyster är blind? Hon har ju faktiskt sin vita käpp med sig varje gång hon går ut. Alltså, får väl förklara att det inte hände något. Utan jag fick bara känslan av att folk är respektlösa och ouppmärksamma.

Så, dagens fundering är:
Är det alla andra som är blinda, eller är dom bara dumma i huvudet?