All I need oh yes indeed

Update: | ✝ Publicerat i Foto
Åh, går i lite "skaffa husdjur-tankar" just nu.
Sen jag var gammal nog att förstå att man kunde ha ett djur hemma som en "kompis" har jag velat ha alla djur som finns! Papegoja, ödla, hund, katt, fiskar, sköldpaddor, vandrande pinnar..

Men när jag var 9-10 år fastnade jag för ett litet, sött, speciellt djur.

Chinchilla.
Jag var t.om iväg och träffade en kompis chinchillor som hade en liten bebis! Det gjorde mig mer förälskad i detta djur!

Under den perioden läste jag på mycket om dom och det var t.om. nära att vi skulle skaffa två stycken åt mig.
Mamma och pappa var t.om. med på det.
Dom är allergivänliga, lättskötta och om man övar mycket med dom så blir dom väldigt tama efter ett tag!

Det var det perfekta djuret för mig och våran familj, eftersom jag hade syskon som gick på allergidagis/skola.
Men efter ett tag försvann det, det rann ut i sanden.
Men idag, satt jag och tittade runt på blocket och uppfödare och hittade massa bilder på söta små chinchillor.
Jag har blivit pånyttförälskad.

Så, imorgon ska jag prata med mamma! Har t.om mailat en uppfödare i örebro och ställt några frågor.
Får se vad jag får för svar! Jag längtar.

Här får ni några bilder så ni får se hur söta dom är!







Pusshej!
Emma
Skrivet den:

Ååååh, om du skaffar en sån ska jag gosa sönder den varenda gång jag kommer till dig.