The more I drink the more I wonder

Update: | ✝ Publicerat i Foto
God jul alla fina människor!
Hoppas alla har haft en fin julafton hitills? Det har jag iallafall.
Började dagen med att öppna lite julklappar med familjen, fick jättefina saker!
Sen åt vi frukost, fixade iordning oss och åkte iväg till farmor och farfar där lite (läs: mycket) mat
skulle serveras. Vi mumsade i oss nästan allt och sen blev det ett evigt väntande på kalle anka!
Tillslut började det och alla satt och sjöng med i alla sångerna och skrattade.
Sen var det dags att åka hem till Järbo igen. Jag somnade faktiskt i bilen, har hållt igång idag..
Nu sitter jag här och tänker faktiskt på, hur lyckligt lottad jag är.
Jag har en underbar mamma och pappa, som finns där för mig och som delar både skratt och tårar
med mig. Står bakom mig när problemguden blåser lite extra hårt i ryggen på mig.
Jag har jättefina syskon som jag älskar så otroligt mycket, alla har en speciell del i mitt hjärta.
Mina vänner är nog dom bästa jag någonsin varit med om! Och som alla alltid säger:

Man kan inte få för mycket vänner

Och det är så sant.
Visst, jag är lite ledsen över den borttappade kontakten med min fina vänner från högstadiet.
Men dom finns fortfarande kvar där i ett hörn. När jag väl behöver dom så finns dom.
Mina fina estetisar. Vad skulle jag gjort utan dom? Vi har så otroligt roligt med varandra och det
går inte att vara på dåligt humör i närheten av dom (sure, jag klarar av det ibland..)
Sen har jag ju en massa vänner utspridda i hela Sverige känns det som. Från Öland till Jönköping.
Från Jönköping till Gävle. Från Gävle till Hedesunda, osv. Även om jag inte träffar dom så ofta så
betyder dom fortfarande så otroligt mycket för mig. Jag är även glad över dom nya ansiktena
som har kikat in i mitt liv på den senaste tiden.
Sen har jag en sån underbar, förstående, omtänksam pojkvän.
Och jag tycker fortfarande att det känns konsigt att säga just de orden "min pojkvän."
Jag har aldrig ha ett seriöst förhållande. Sen träffade jag Anders och det är något av det bästa
som någonsin hänt mig. Vi har snart varit tillsammans 1½ år. Läs det en gång till, ett och ett halvt år.
Jo, visst har vi haft våra dåliga stunder. Men det har bara gjort oss starkare.
Jag ska inte se mig i en värld där inte Anders finns. Han är mitt ljus, luften jag andas, mitt allt.
Så, ja. Blev en liten bildbomb.
Men nu har jag skrivit av mig lite. Och jag tycker verkligen det här är en dag då man ska se över sitt liv.
Se över sitt liv och kanske komma fram till "Jag är lycklig"!
För lycka är inte dyra julklappar på julaftonskvällen.
Lycka är inte att ha massa pengar.
Lycka för vissa är att vara samlad med vännerna man inte träffat på flera år.
- Eller vännerna som man träffade i förrgår men man var tvungen att träffa idag ändå.
Lycka för andra är att gå ut på en krog, tvinga i sig några shots i baren och känna alkoholet
ruska om verkligheten för några timmar framåt.
Så slutligen..
Se över era liv, se över allt som finns att vara lycklig över och tänk bara på det.
Problem kommer det alltid finnas, men det kan man ta tag i nästa år.


God jul på er allihopa!